Bez kategorii

Najczęstsze usterki zawieszenia w samochodach osobowych

Uszkodzone przednie zawieszenie to dość często spotykana przypadłość samochodów osobowych, szczególnie w polskich realiach. Na kondycję elementów zawieszenia mają również wpływ niskie temperatury. Wynika to głównie z faktu, że wiele części wykonanych jest z gumy, które w niskich temperaturach ulegają utwardzeniu, a stąd szybka droga do ich pękania. Kluczową rolę odgrywa regularne kontrolowanie stanu technicznego zawieszenia podczas rutynowego przeglądu lub innych napraw. Jeżeli z kolei o usterkach przedniego zawieszenia powiadamiają nas dziwne hałasy i stuki, powinniśmy jak najszybciej udać się do serwisu samochodowego.

Wahacze

Do jednych z najczęściej wymienianych elementów zawieszenia z pewnością można zaliczyć wahacze. Jest to część, która łączy koła (a konkretnie zwrotnicę) z nadwoziem pojazdu. Ich rolą jest utrzymywanie stabilności samochodu na drogach, a zatem mają one ogromny wpływ nie tylko na komfort jazdy, lecz również ogólne bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.

Pomimo, że wahacze same w sobie rzadko ulegają uszkodzeniu, to nie można powiedzieć tego o wbudowanych w nie gumowych tulejach. Niestety wymiany wymaga w takiej sytuacji cały wahacz. Innym powodem, dla którego jest ona konieczna to korozja. Ze względu na warunki atmosferyczne w naszym kraju oraz sól na drogach, to bardzo częsta przyczyna konieczności wymiany wahaczy.

Łączniki stabilizatora

Element ten również odpowiada w głównej mierze za stabilność pojazdu na drodze, szczególnie podczas pokonywania zakrętów. Podczas wjechania w dziurę uszkodzeniu mogą ulec końcówki łącznika stabilizatora, które najczęściej się zrywają. Sklep z częściami zawieszenia to miejsce, w którym powinniśmy szukać wysokiej jakości zarówno końcówek łączników stabilizatora, jak i samych łączników stabilizatora.

Amortyzatory

Kolejnym elementem zawieszenia, który ulega naturalnemu zużyciu wraz z kolejnymi pokonanymi kilometrami są niezaprzeczalnie amortyzatory. Zaleca się ich wymianę co mniej więcej 50 do 80 tysięcy kilometrów w zależności od sposobu użytkowania samochodu (im bardziej wymagające nawierzchnie, tym czas bardziej ulega skróceniu). Ich funkcją jest tłumienie nierówności na drogach. Uszkodzenie amortyzatora objawia się gorszą stabilnością pojazdu oraz wycieki oleju ze spodu zawieszenia. W przypadku przednich amortyzatorów można odczuć również problemy z hamowaniem oraz podczas ruszania. Wizyta w profesjonalnym warsztacie samochodowym jest w takim wypadku koniecznością, jeżeli mamy na uwadze bezpieczeństwo na drodze.

Dodaj komentarz