Bez kategorii

Na co zwrócić uwagę wybierając system e-commerce?

E-handel funkcjonuje we wszystkich obszarach biznesu. Trudno wyobrazić sobie dziś branżę, która nie prowadzi sprzedaży internetowej. To właśnie za pośrednictwem Internetu produkty trafiają do bardzo dużej liczy kupujących, którym wygodniej jest usiąść przed komputerem lub jakimkolwiek urządzeniem mobilnym i wybrać to, czego potrzebują. Powstaje jednak pytanie jak założyć sklep internetowy? Z pewnością warto wykorzystać do tego celu systemy e-commerce, najpierw jednak trzeba dowiedzieć się na co zwrócić uwagę wybierając odpowiedni produkt.

1. Rozwiązania dedykowane czy ogólnodostępne?

Przy wyborze platformy do swojego e-sklepu musisz ustalić konkretne potrzeby i priorytety. Koszty związane z wykupem abonamentu w sprawdzonej platformie, czy inwestycja w rozwiązania dedykowane nie powinny stanowić najważniejszego kryterium wyboru. Jeśli zdecydujesz się na własny serwer i otwarte oprogramowanie sklepu internetowego, rozważ czy Twoja wiedza, doświadczenie i wsparcie specjalisty IT jest odpowiednie. Alternatywnym rozwiązaniem będzie wykup abonamentu w sprawdzonej platformie.

systemy e-commerce

2. Integracja narzędzi z systemami e-commerce

Wybierając platformę e-commerce, zdecyduj się na taką, która oferuje kompleksowe wsparcie dla Twojej branży we wszystkich procesach sprzedażowych. Jest to bardzo ważne, gdyż zautomatyzowana obsługa sprzedaży np. logistyka, płatność, hurtownie jest standardem jest dziś standardem.

Przy wyborze systemu e-commerce zwracaj uwagę czy masz do dyspozycji różnorodny zestaw narzędzi marketingowych, które w ramach jednej platformy, pomogą Ci generować większe ilości zamówieni, a także docierać do nieograniczonych grup klientów i rynków.

3. Budowa stron w technologii RWD

Obecnie wzrasta wskaźnik transakcji dokonywanych na urządzeniach mobilnych. Jeśli chcesz zadbać o generowanie jak największej ilości sprzedaży powinieneś wybrać taką platformę, która w ramach abonamentu tworzy estetyczne szablony w technologii Responsie Web Design. Strony te charakteryzują się tym, że automatycznie dostosowują swój wygląd do wielości wyświetlacza, na którym są oglądane.

4. Zarządzanie hostingiem

Każda profesjonalna platforma e-commerce powinna oferować pomoc przy konfiguracji i zarządzaniu całą usługą hostingową. Co więcej powinna ona być odpowiednio zabezpieczona (certyfikatami bezpieczeństwa i certyfikatem SSL).

5. Monitoring i analiza wyników

Monitoring witryny w sieci pozwala na uzyskanie kluczowych informacji potrzebnych do zarządzania i dalszych działań marketingowych. Systemy e-commerce powinny oferować możliwość analizy sklepu pod kątem różnych paramentów i tworzyć użyteczne dane w dowolnym formacie. Możesz dowiedzieć się m.in. jak zachowują się użytkownicy witryny w czasie rzeczywistym, z jakich urządzeń korzystają oraz skąd pochodzą.

Istniej wiele kryteriów, którymi musisz się kierować rozpoczynając biznes w sieci. Jednym z istotnych jest wybór odpowiedniej platformy e-commerce, która powinna być dużym wsparcie Twojej sprzedaży w Internecie.

Dodaj komentarz