BiznesBlogUsługi

Prowadzimy bloga dla sklepu Internetowego – podpowiadamy jak dobrze to zrobić

Internet to doskonałe narzędzie do promowania swojej działalności. Właśnie dlatego coraz więcej firm decyduje się na założenie sklepu online, który jest prosty w obsłudze, a klientom zapewnia komfort kupowania bez wychodzenia z domu. Ilość sklepów wciąż rośnie, a rynek e-commerce się rozwija, w związku z czym sprzedawcy coraz lepiej rozumieją, że aby zostać zauważonym, należy postawić na wielokanałową promocję i jakoś wyróżnić się na tle konkurencji. Jednym ze środków do celu może być blog e-commerce. Jak założyć i prowadzić bloga, by robić to dobrze?

Blog e-commerce

Blogi wciąż są popularnym źródłem informacji. Wiele osób chętnie czyta w wolnych chwilach artykuły z różnych dziedzin, szukając tam potrzebnych informacji. O ile sklep internetowy ma spełniać swoją główną funkcje, a więc umożliwić potencjalnym klientom zapoznanie się z ofertą i dokonanie zakupów, blog jest miejscem, w którym można zawrzeć więcej treści. Blog e-commerce jest miejscem, w którym można podkreślić, że osoby tworzące sklep należą do grupy pasjonatów, znają się na tym, co robią, a także podpowiadają, jak najlepiej stosować sprzedawane produkty. Dzięki temu będzie można zbudować lepszy wizerunek firmy i przekonać klientów, że osoby prowadzące sklep znają się na swojej branży, a więc oferują produkty czy usługi wysokiej jakości. Blog daje także sposobność do zarażenia czytelników tym samym entuzjazmem i pasją, co może w przyszłości przełożyć się na bardziej skuteczną sprzedaż.

E-commerce blog

Blog a sklep internetowy

Jeśli już zapadnie decyzja o prowadzeniu bloga, konieczne jest określenie celów i strategii, które pozwolą osiągnąć założony rezultat. W tym wypadku należy zwrócić uwagę przede wszystkim na to, jak blog i strona będą na siebie oddziaływać. Najlepiej przyjrzeć się konkurencji i sprawdzić, jakie działania podejmuje, by przyciągnąć do siebie klientów. Należy także zadać sobie pytania:

  • Do kogo kierowane są produkty?
  • Co je wyróżnia?
  • Jakie korzyści przyniosą one kupującym?
  • Jakie są największe ich zalety?
  • W jakiej formie najlepiej przekazać wiedzę na blogu?

Charakter bloga

Po odpowiedzeniu sobie na te pytania łatwiej będzie zdecydować się, czy potraktować bloga jako źródło rzetelnej wiedzy, która sprawi, że czytelnicy chętniej zainteresują się asortymentem sklepu, czy też uznać bloga raczej za miejsce, w którym czytelnicy będą informowani o promocjach, wydarzeniach czy nowościach w sklepie. Warto też zadbać o osobowość bloga. Klienci ufają niektórym markom, inne starają się raczej omijać. Trzeba więc od początku zaplanować, z jakimi emocjami najlepiej kojarzyć daną markę, co ma wyróżniać sklep spośród innych i konsekwentnie dbać o to, by taki wizerunek utrwalił się w świadomości czytelników.

Publikacje na blogu e-commerce

Tematy publikacji mogą być naprawdę różne. Mogą swobodnie nawiązywać do produktu lub skupiać się wokół niego i podkreślać jego cechy i zastosowanie. Mogą też w ogóle wprost nie wspominać o ofercie sklepu, ale poruszać tematykę związaną z branżą. Przed rozpoczęciem pisania bloga najlepiej stworzyć tematyczną bazę, która pozwoli uporządkować myśli i zaplanować najbliższe wpisy. Warto też zwrócić uwagę na częstotliwość publikacji – najlepiej, by wpisy nie pojawiały się rzadziej niż raz w tygodniu. Optymalnym rozwiązaniem będą dwa-trzy artykuły tygodniowo. Pozwoli to na zdobycie szerszego grona czytelników, a także będzie dla nich dowodem systematyczności i stałego rozwoju bloga. Aby łatwiej było trzymać się terminów, najlepiej zaplanować, w jakie konkretnie dni tygodnia będą publikowane wpisy.

Dodaj komentarz