Jak uniknąć efektu JO-JO?

Każdy, kto chociaż raz się odchudzał, wie, że redukcja wagi to tylko połowa sukcesu. Utrzymanie osiągniętej wagi i konsekwentne stosowanie nowych zasad odżywiania to druga część drogi, zapewne ta trudniejsza.

Co to jest efekt JO-JO?

Szybkie, cykliczne odzyskiwanie utraconych kilogramów, zazwyczaj w jeszcze większej ilości, to zmora wszystkich osób znajdujących się na diecie. Na szczęście wystarczy zastosować kilka zasad, aby odpowiednia dieta pomogła tego uniknąć.

Co robić, aby uniknąć efektu JO-JO?

  1. Nie należy za szybko wracać do dawnych nawyków i zwiększać kaloryczności posiłków. Można to robić stopniowo i powoli, zachowując nowo wykształcone zasady zdrowego odżywiania.
  2. Bardzo ważna jest codzienna porcja sportu: aktywne mięśnie zużywają więcej kalorii niż tkanka tłuszczowa. Najlepiej jest wybrać dyscyplinę, która sprawia dużo przyjemności, co gwarantuje regularne treningi.
  3. Należy jeść mniej a częściej, 4-5 posiłków dziennie co 3 godziny, by nie dopuścić do nagłych ataków głodu. Ostatni posiłek konsumować najpóźniej 2 godziny przed udaniem się na spoczynek.
  4. Od czasu do czasu dobrze jest zastosować zdrowy detoks, żeby uwolnić toksyny zalegające w tkankach i w ten sposób pomóc organizmowi w lepszym funkcjonowaniu i regeneracji.
  5. Pomoże też odpowiednia dieta, spożywanie dużej ilości warzyw i owoców, ograniczanie słodyczy, ale dobrze jest zaplanować od czasu do czasu słodkie momenty lub czas na fast food, by potem z przyjemnością wrócić do zdrowego menu.

Efekt JO-JO ma niekorzystny wpływ nie tylko na zdrowie ciała, ale i na psychikę danej osoby. Ma bowiem negatywny wpływ na motywację do podejmowania dalszych prób osiągnięcia optymalnej wagi. Dlatego warto stosować zasady, które ochronią przed wystąpieniem tego niechcianego zjawiska.

Pasjonatka marketingu, IT oraz finansów, która z zamiłowaniem dzieli się swoją wiedzą na blogu. Z doświadczeniem w tworzeniu treści edukacyjnych, specjalizuje się w dostarczaniu praktycznych wskazówek i aktualnych trendów z zakresu strategii marketingowych, innowacji technologicznych oraz zarządzania finansami. Dzięki swojej zdolności do tłumaczenia skomplikowanych zagadnień w przystępny sposób,