Zwiększenie sprzedaży przez lepszą ekspozycję
Na współczesnym rynku sprzedażowym dostępnych jest bardzo wiele zróżnicowanych produktów, co znacząco zwiększa konkurencję. Dlatego właściciele sklepów starają się poszukiwać nowych sposobów na zainteresowanie klientów swoim asortymentem. Kluczowe znaczenie ma przede wszystkim odpowiednia ekspozycja, która może bardzo skutecznie zwiększyć sprzedaż.
Eksponowanie towaru
Zdobywanie klientów zarówno w hipermarketach, jak i dyskontach czy sklepach osiedlowych polega przede wszystkim na odpowiednio bogatym i dopasowanym do profilu sprzedawcy asortymencie oraz wygodzie zakupów. Handel to jeden z głównych filarów polskiej gospodarki, dlatego właściciele sklepów starają się nie tylko oferować nie tylko atrakcyjne ceny, ale również odpowiednio wysoką jakość oferowanych produktów oraz nienaganne podejście do klientów. Ważnym elementem strategii marketingowej są także zróżnicowane sposoby tworzenia ekspozycji, które w bardzo dużym stopniu wpływają na wzrost widoczności produktu, a tym samym poprawę świadomości marki oraz zwiększenie sprzedaży. Dlatego wszystkie stojaki reklamowe powinny być wypełnione sprzedawanymi towarami. Powierzchnia sklepu powinna być maksymalnie wykorzystana, przez co żaden regał reklamowy nie może pozostać pusty. Odpowiednia ekspozycja sprawia, że klient może szybko i skutecznie odnaleźć dokładnie ten asortyment, którego poszukuje.
Najbardziej skuteczna ekspozycja
Okazuje się, że cena nie zawsze jest najważniejszym czynnikiem zakupowym. Wielu sprzedawców reklamuje swoje sklepy jak znacznie tańsze od konkurencyjnych, jednak w rzeczywistości różnica ta nie jest zbyt wysoka. Większe znaczenie ma ekspozycja towaru. Klienci to wzrokowcy, którzy odpowiednio reagują na trafnie dopasowany do ich oczekiwań asortyment. Nawet najlepszej jakości towar nie zdoła sam się sprzedać, jeżeli nie zostanie odpowiednio zaprezentowany. Istnieją jednak metody, które pozwalają na osiągniecie jeszcze bardziej efektownej ekspozycji. Stojaki z towarami mogą być obsługiwane i prowadzone przez specjalnie do tego celu wyszkolonych pracowników. Posiadają oni odpowiednie zdolności personalne, dzięki czemu są w stanie skutecznie polecać konkretne produkty oraz proponować klientom najbardziej interesujące ich promocje. Znaczenie ma przede wszystkim odpowiednio grzeczne i kulturalne nastawienie, dzięki któremu konsument lepiej reaguje na sugerowane oferty. Wysoki poziom obsługi klienta to drugi czynnik sprzedażowy, który dopełnia udaną ekspozycję i przyczynia się do zwiększenia sprzedaży.