Intranet dla firm sposobem na lepszą komunikację wewnętrzną
Sprawna komunikacja to nie tylko kontakt z Klientem zewnętrznym. Pracownicy wykazują także naturalną potrzebę nawiązywania relacji wewnętrznych. Istnieje silna zależność pomiędzy dobrą komunikacją wewnątrz przedsiębiorstwa, a wzrostem zaangażowania pracowników. Dzięki osłabieniu barier komunikacyjnych wzrasta wydajność i motywacja.
Intranet dla firm sposobem na lepszą komunikację wewnętrzną
Intranet pełni rolę zintegrowanego systemu komunikacyjnego. Umożliwia sprawny przepływ informacji, dzięki czemu firmy oszczędzają czas i pieniądze. W Intranecie pracownicy znajdą szablony wniosków, wzory dokumentów, opis procedur zachodzących w firmie czy regulaminy dostępne w wersji elektronicznej. Mogą się tu znaleźć także różne materiały branżowe, aktualne oferty pracy, a także informacje związane z działalnością organizacji, produktami czy oferowanymi usługami.
Intranet to nowy poziom komunikacji
Portale intranetowe powinny ewoluować wraz z rozwojem firmy. Konieczna jest ich sukcesywna rozbudowa o dodatkowe funkcjonalności, by dostosować się do zmieniających się potrzeb przedsiębiorstwa, ale i nowych trendów pojawiających się na rynku. Obecnie coraz częściej wdrażając Intranet, powinniśmy zapewnić dostęp do plików i komunikatów również na urządzaniach mobilnych. Intranet umożliwia pracownikom współdzielenie zadań oraz plików poprzez tzw. pracę w chmurze, która jest głównym trendem wpływającym na zmiany w infrastrukturze IT wielu firm.
Intranet jako platforma społecznościowa
Intranet, od strony komunikacyjnej wykorzystuje takie narzędzia jak baza pracowników, chat, galerie zdjęć czy forum. Rozpoczęcie współpracy przy zadaniu lub tworzeniu dokumentów przez nawiązanie rozmowy jest jednym z najszybszych i najbardziej naturalnych sposobów.
Szkolenia ”on-line”
Kolejną funkcją Intranetu jest możliwość prowadzenia konferencji oraz szkoleń „na żywo” z pracownikami czy klientami firmy. Spotkania organizowane są z wykorzystaniem czatu, dźwięku, obrazu, a także funkcji udostępniania pulpitów. Firmy, których oddziały mieszczą się w różnych, oddalonych od siebie lokalizacjach, z pewnością docenią wykorzystanie Intranetu do codziennej pracy.
Systemy do realizacji CRM
W tym zakresie Intranet wspiera proces sprzedaży, budowy lojalności i motywacji klientów. Na CRM składają się bazy kontaktów i firm rejestrujące wszelkie aktywności: rozmowy telefoniczne, wiadomości czy spotkania z Klientem. System ten przeznaczony jest szczególnie dla firm zajmujących się działalnością handlową lub zatrudniających dużą liczbą pracowników zlokalizowaną na różnych obszarach.
Intranet dla firm to nowoczesna platforma komunikacyjna, budująca komunikację wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Warto w pełni przeanalizować możliwości jakie daje Intranet, by wykorzystać je w firmie w drodze do sukcesu.