Aplikacje mobilne dla firm przestały być możliwością. Stały się koniecznością
Zarówno badania, jak i obserwacje rynku wskazują jasno na wzrost popularności rozwiązań mobilnych na całym świecie. Coraz większe zainteresowanie urządzeniami mobilnymi widoczne jest również w Polsce. Dla rodzimych przedsiębiorców oznacza to nie tylko konieczność dostosowania się do panujących trendów, ale i nowe możliwości dające szansę na rozwój biznesu.
Ewolucja podejścia do aplikacji mobilnych w biznesie
Badania odnoszące się do mobilnych rozwiązań w biznesie pojawiają się praktycznie każdego roku. Jedno z ciekawszych, noszące nazwę „State of Mobility” (przeprowadzone jakiś czas temu przez firmę Symantec), pokazało jasno, jak duże znaczenie rozwiązania mobilne – w tym zwłaszcza aplikacje mobilne dla firm – mają i będą mieć w przyszłości. Z badania tego wynika m. in. to, że przedsiębiorcy zmieniają swoje podejście do tematu mobilności nie tylko ze względu na chęć zwiększenia swojego zasięgu, ale też widząc w tym szansę na osiągnięcie większej efektywności i produktywności swoich pracowników.
Trend ten nie dotyczy wyłącznie wielkich międzynarodowych koncernów, ale i małych polskich firm. Badania „State of Mobility” pokazały, że już w 2012 roku ponad 80 proc. polskich przedsiębiorców było mocno zainteresowanych wdrożeniem rozwiązań mobilnych, a ponad połowa poczyniła już wówczas pierwsze kroki w tym kierunku. Obecnie aplikacje mobilne stały się dla firm w Polsce czymś już tak powszechnym, że zwyczajnie trudno sobie bez nich wyobrazić funkcjonowanie biznesu.
Rozwiązania mobilne nie tylko dla wybranych
Powszechność i popularność aplikacji mobilnych dla firm wynika z kilku elementów. Przede wszystkim jest to efekt złożoności czynników wpływających na jakość biznesu. O sukcesie współczesnego przedsiębiorcy decyduje m. in. łatwość dostępu do informacji, wypracowanie właściwej oferty, umiejętne gospodarowanie budżetem czy tworzenie i utrzymywanie odpowiednich relacji z klientami i partnerami handlowymi. W każdej z tych czynności niezwykle pomocne są właśnie aplikacje mobilne, które pozwalają polskim przedsiębiorstwom gromadzić najważniejsze dane, kontrolować działalność w zakresie e-commerce, zarządzać relacjami i logistyką firmy czy również kontrolować prawidłowość każdego etapu w łańcuchu dostaw.
Co bardzo ważne, aplikacje mobilne nie są zarezerwowane jedynie dla firm z branż niejako domyślnie opierających się na nowoczesnych technologiach i operowaniu w internecie (IT, e-commerce). Najlepszym przykładem są tu rozwiązanie z gospodarki amerykańskiej, gdzie powszechność urządzeń mobilnych pozwoliła na wykorzystywanie aplikacji do najróżniejszych potrzeb, m. in. do wzywania mechanika w razie awarii samochodu.