Co powinien wiedzieć każdy skuteczny Sales Manager?
Sprzedaż jest skomplikowanym procesem strategicznym, który zaczyna się już w momencie planowania koncepcyjnego dotyczącego produktu czy usługi, które mogą nawet jeszcze nie istnieć. Zadaniem sprzedawcy jest zaspokojenie potrzeb konsumenta i to nawet tych, o których konsument jeszcze nie wie, że istnieją. Powodzenie całej misji zależy jednak nie od samego sprzedawcy, ale od kierownika sprzedaży, który musi wiedzieć, co zrobić, aby słupki pięły się w górę.
Sales Manager, czyli kierownik sprzedaży odpowiada praktycznie za cały proces sprzedażowy, który obejmuje planowanie strategii sprzedażowych, ich wdrażanie, a także zarządzanie zespołem pracowników, odpowiedzialnych za realizację wcześniej stworzonych koncepcji. Gdzie się można tego wszystkiego nauczyć? Zarządzanie sprzedażą studia jest właśnie tym kierunkiem, który obejmuje wszystkie aspekty sprzedaży, nawet te najbardziej zaskakujące.
Bo chociaż na pierwszy rzut oka sprzedaż nie wydaje się zbyt trudna. Praca jak każda inna. To prawda jest jednak taka, że skuteczna sprzedaż jest niezwykle skomplikowanym i wielowymiarowym zadaniem, na które składa się nie tylko doskonała znajomość technik i narzędzi sprzedażowych, ale także psychologii ludzkiej oraz ekonomii.
Zarządzanie sprzedażą studia – co dają?
Studia z zarządzania sprzedażą to wiedza, która dotyczy nie tylko planowania i wdrażania projektów sprzedażowych, ale także zarządzania zasobami ludzkimi w tym skutecznej komunikacji nie tylko na linii klient-sprzedawca, ale także w zarządzaniu zespołem pracowników, czyli obejmującą techniki motywacyjne (coaching) oraz sprawny monitoring postępów w realizacji zadań sprzedażowych.
To również przydatna wiedza na temat nowoczesnych technologii stosowanych w sprzedaży oraz nowych metod i modeli sprzedażowych. To także ciekawe i przydatne informacje z zakresu psychologii reklamy czy technik NLP, które są nieodłączną częścią całego procesu. Studia z zarządzania sprzedażą to najbardziej efektywny sposób na podniesienie swoich zawodowych kwalifikacji. A dla Sales Managerów to podstawa, bez której trudno byłoby im pełnić swoje obowiązki.